EEN METAMORFOSE
FOLIE, EEN VEELZIJDIG SIGN-PRODUCT
Het dient niet alleen als reclamedrager, maar er zijn nog tal van andere praktische toepassingen. Denk aan zon of warmtewering, blokkeren van UV straling, dempen van geluid met textielfolie en inbraak werende eigenschappen.
Het is een van de meest veelzijdige sign-producten voor het dienen als reclamedrager. Printbare folie is bij uitstek geschikt als visueel communicatiemiddel in zowel klein als grootformaat. Door de continue ontwikkelingen bij de fabrikanten van zelfklevende folies, worden de toepassingsmogelijkheden steeds groter.
Raamfolies binnen op het kantoor of op binnenwanden zijn uitermate geschikt om wat meer privacy te creëren in de werkomgeving. Op dit gebied is er echter nog zoveel meer mogelijk. Moderne folies kunnen geplakt worden op nagenoeg elke ondergrond zoals; beton, steen, hout en zelfs granol.
Bovendien kan folie toegepast worden op wanden en gevels evenals plafonds en vloeren. Ook objecten als printers, meubels, machines, (rol)deuren, pilaren etc. kunnen dienen als reclamedrager.
FOLIE TOEPASSINGEN & soorten
Er is een enorm arsenaal aan verschillende producten beschikbaar. Om voor elke specifiek toepassing de juiste folie in te kunnen zetten, moet je de situatie goed kennen. Is de toepassing tijdelijk of permanent? Binnen of buiten? Wat is de ondergrond? Moet er worden geprint en/of gelamineerd. Dit alles is geen probleem, maar zoals eerder gezegd; je moet weten welke folie voor jou geschikt is.
Soorten foliën
Er zijn foliën beschikbaar voor op hout, auto’s, glas, steen, vloeren, muren, stof, panelen en meer. Elk soort folie heeft een andere eigenschap, waarin het verschil over het algemeen in de lijmlaag zit. Voor vloeren of muren is de lijmlaag vele malen sterker, dan wanneer het op een tijdelijk paneel komt te zitten. Een vloersticker kan je niet onbewerkt laten, anders slijt de toplaag te snel. Op de bovenlaag moet nog een beschermfolie komen; laminaat speciaal voor vloeren. Zo ben je verzekerd van lang plezier tijdens de lopende actie of uitingen.
FOLIE EXPERT
SIZO is een expert of het gebied van sign folie. Bovendien hebben wij alles onder één dak, waardoor we snel kunnen schakelen. We ondersteunen bij het kiezen van de juiste materialen en verzorgen het printwerk voor jou. Daarnaast zorgen onze montage teams ervoor dat alles strak en perfect op locatie wordt aangebracht.
Het snelle schakelen zorgt ervoor dat wij een geschikte partner voor jouw organisatie zijn, wanneer het op POS materiaal aankomt. Acties, kreten en artikelen wisselen binnen no-time, dit vergt goede communicatie met een leverancier die snel kan schakelen.
Onze projecten
In de afgelopen 25 jaar heeft SIZO enorm veel meters folie geplakt, op allerlei ondergronden. In een werkomgeving alleen al, hebben we het over tientallen verschillende soorten. Denk hierbij aan wayfinding en decoratieve signage, dat op ramen, vloeren, deuren, muren, plaatmateriaal en meer bevestigd kan worden. En in al die jaren hebben we – gelukkig – veel positieve feedback ontvangen van klanten.
Als het op folie aankomt kun je het zo gek niet bedenken. Staat er een kale piano op kantoor? Die plakken we wel! Heb je veel pottenkijkers die vanaf de straat bij jou naar binnenkijken? Dan is one-way vision de oplossing! Het mooie aan deze folie is dat jij gewoon naar buiten kan blijven kijken. Maar zo zijn er nog tal van andere (creatieve) oplossingen met folie.
Fijne service en goede communicatie. Leuk om mee samen te werken. – Bereik.nl
Met al die mogelijkheden is het moeilijk om voor je bedrijf te kiezen wat het beste is. Dat snappen wij maar al te goed. Om een beter beeld te schetsen van de mogelijkheden, en wat het beste is voor elke situatie nodigen we je van harte uit in onze showroom. Waar je het allemaal kan zien en ervaren, in plaats van er over lezen. Kom je snel langs?
Wat denken klanten over het werk van de SIZO Group?
We willen onze diensten graag verbeteren, maar dit kan niet zonder jouw feedback.Mocht je tijd hebben om een review achter te laten, kan dat hieronder. Dit wordt dan ook enorm gewaardeerd.
Geef ons de look&feel van een jong, dynamisch en internationaal bedrijf, was de vraag vanuit Apoc Aviation. Het ging hier om zowel buiten als binnen signage, waarbij een groot deel uit folies bestaat. En dat was een uitdagende klus, want eigenaar Max Lutje Wooldrik is een perfectionist pur sang. Daarbij horen veel uitgesproken ideeën over hoe het bedrijf eruit moet komen te zien.
Het is geen gewoon bedrijfspand, dit komt omdat het bedrijf internationaal is en in verschillende tijdszones actief is. Dit maakt dat medewerkers verspreidt over 24 uur, constant (afwisselend) aanwezig zijn. Zo kan er gebruik gemaakt worden van diverse ruimtes als een gym, een restaurant, een loungeruimte, een café en douches. Dit maakt het bedrijf leefbaar. Maar daarnaast moet het ook een beetje als een ‘thuis’ aanvoelen. Hier lag de uitdaging voor SIZO.
Van de verschillende sign-uitingen en materialen is een groot aandeel van folie gemaakt. Zo maakt dit project een goed voorbeeld van de veelzijdigheid van folie. Het gehele bedrijf is door SIZO onder handen genomen. Van de kantoren, tot de werkplaats en de facilitaire ruimtes.
Kijk hiernaast op de foto’s hoe het eindresultaat eruit ziet. Swipe om meerdere foto’s te zien.
Wilhelmsen Shipment Service heeft een entree bij het hoofdkantoor waar je wel even stil wilt staan om alles in je op te nemen. Wat dan direct opvalt is de visual op de ramen van het bovenaanzicht van een schip. Een kleurrijke afbeelding dat op de ramen bevestigd is met een krachtige full color raamfolie.
Hoe dit werk er precies aan toe gaat is in woorden lastig uit te leggen. Daarom tonen we je graag deze video van het proces. Hier zie je goed hoe elk vlak wordt aangebracht doormiddel van water met sop en een goede rakel. Om vervolgens de overtollige folies weg te kunnen snijden. Wat overblijft? Een prachtige visual dat zelfs op zo’n groot oppervlak, naadloos op elkaar aansluit.
Etched folie is voor de meeste mensen die op een kantoor werken wel bekend. Je kunt het herkennen aan de grijze – glinsterende – bovenlaag, het wordt ook wel frosted genoemd. Dit materiaal wordt voornamelijk als privacy middel ingezet, om bijvoorbeeld een vergaderruimte af te schermen van de rest van het kantoor.
Boon’s Food Group is een groot kantoor, waar onder andere Boon’s supermarkten en MCD onder vallen. In deze kantooromgeving wordt veel vergaderd. De mensen in de ruimte mogen niet afgeleid worden door de omgeving en de omgeving mag niet te veel zien van wat er binnen allemaal gebeurt. Frosted folie is hier dan ook een perfect middel voor.
Bij Boon’s Food Group is de frosted folie in de huisstijl van de holding gefabriceerd en gemonteerd. Het sluit naadloos aan op de bedrijfscultuur.