ONTVANGEN – DE EERSTE INDRUK
Het bizarre proces van de eerste indruk, er zijn zelfs boeken over geschreven. Tijdens het wachten in de receptie komt de bezoeker meer te weten over de historie en cultuur van de organisatie. De receptie of lobby van een gebouw creëert de eerste indruk voor de bezoeker.
SIZO | DECO-SIGN
Ontvangen voor de eerste indruk
De ontvangstruimte is misschien wel de belangrijkste ruimte van een bedrijf.

Interieur-signing is een uitgelezen middel om bezoekers een eerste indruk te geven die aansluit bij je doelstellingen. Die doelstellingen zijn natuurlijk sterk afhankelijk van het type organisatie of het soort gebouw dat je betreedt. Met signage-technieken kan SIZO een sfeer scheppen die de bezoeker de beoogde beleving geeft en de eerste indruk een bepaalde richting heen sturen.

Wij hopen je op deze pagina te kunnen inspireren voor de ontvangstruimte van jouw eigen onderneming. Mocht je er niet uitkomen, helpen wij je graag verder!

Image
Een uitgefreesd dibond paneel ter herkenning van het bedrijfspand. Het oogt niet alleen chique, het is ook een duurzaam product. Dat een lange periode meegaat, mede doordat het binnen gemonteerd is.
Een uitgefreesd dibond paneel dat vanuit de achterkant is uitgelicht. Waardoor de bedrijfsnamen en locaties goed naar voren komen. Naast de namen zijn de verdieping cijfers geplakt met een hoogglans witte snijfolie.
Snij- en fullcolor folie het meest voorkomende signage product en tegelijk het meest veelzijdige product. Bijna in elke vorm, kleur en maat te realiseren en het kan op (bijna) elke ondergrond bevestigd worden. Hier is gekozen voor een folie met een houten look. Voor degene die niet beter weet is het echt hout. Zo gedetailleerd is het!
UITNODIGEND | BETROUWBAAR | milieubewust | GERUSTSTELLEND | AFLEIDEND | ZAKELIJK | VOORUITSTREVEND

8 IDEEËN OM EEN ONTVANGSTRUIMTE MET INTERIEUR SIGNING TE UPGRADEN.

EEN TIJDLIJN OF HISTORY-WALL

Voer deze hoogwaardig uit met verschillende sign-produkten als freesletters, rvs dibond panelen met bedrukking, visuals in een Lumiframe of xxl textiel peesdoeken. Een combinatie van materialen trekt de aandacht, straalt kracht uit en zal het bestaansrecht van je organisatie nog eens extra bevestigen.

Tip: Neem een (verlichte) wissellijst in de compositie op waarop je het nieuwste project, een behaalde mijlpaal of ander nieuws mee kunt communiceren.

EEN GROTE TEXTIEL VISUAL

Maak een pakkende eye-catcher op een van de wanden, eventueel met ingebouwde ledverlichting. Een afbeelding van de bedrijfsactiviteiten of een foto-compilatie van je medewerkers. Of gewoon iets kunstzinnigs. Een grote visual op peesdoek bepaald grotendeels de sfeer en uitstraling van een ruimte en heeft daarnaast als bonus nog geluidsabsorberende eigenschappen.

Tip: Maak gebruik van de Sizo-wisselservice! Wissel een aantal keer per jaar van visual. De ontvangstruimte blijft daardoor levendig en actueel. Laat eventueel gebruikte visuals jaarlijks een aantal maanden terugkomen en de kosten zullen enorm meevallen.

JE LOGO OF BEDRIJFSNAAM AAN DE MUUR

Op of achter de balie of op een centrale plek in de ontvangstruimte een logo van de organisatie maakt altijd een goede indruk. Zeker als dit hoogwaardig is uitgevoerd in bijvoorbeeld een metalen doosletter of grote freesletter. Helemaal mooi als deze naar achteren of zijwaarts zijn uitgelicht.

Tip: Denk ook eens aan een mooi gedicht of een slogan aan de wand waarmee je weergeeft waar je organisatie voor staat.

WAYFINDING IN STIJL

In je ontvangstruimte wil je natuurlijk bezoekers de juiste richting op begeleiden. Een duidelijke bewegwijzering in natuurlijk van belang. Maar ook de uitvoering van de bewegwijzering kan bijdragen aan de look & feel van je receptie. Ecologische wegwijzers van drijfhout of zakelijke bordjes van di-bond of pvc. Er is heel veel mogelijk.

Tip: Verwerk wayfinding in het hele aankleding concept, niet hier en daar een bordje. Wil je meer hier over weten? We ontvangen je graag!

EEN DIGITAAL ONTVANGST

Positioneer een groot formaat led-scherm op een opvallende locatie in je ontvangstruimte. Hierop kun je bijvoorbeeld bepaalde bezoekers persoonlijk welkom heten. Of aangeven in welke ruimte een evenement of vergadering gaat plaatsvinden. Maar gebruik het scherm ook voor algemene zaken als het laatste nieuws, de beurskoersen of het weerbericht. Of communiceer de laatste informatie van je organisatie of openstaande vacatures.

Tip: Een led-scherm leent zich ook heel goed om seizoenboodschappen weer te geven. Denk aan “Prettige Feestdagen” of “komend weekeind zomertijd!”.

DOE IETS MET JE VLOER

In de retail is floor-marketing al een bekend begrip. Ook in interieursigning worden vloerstickers steeds vaker toegepast. Naast duidelijke volglijnen ten behoeve van bewegwijzering of het afscheiden van gebieden kun je de vloer ook gebruiken als communicatievlak. Zet eens wat leuke slogans op de vloer en leuk zo een ruimte eenvoudig op.

Tip: Floormarketing-mogelijkheden hangen sterk af van de gebruikersfunctie en type vloer. Laat je adviseren door de product specialisten van SIZO. Zij ontvangen je graag.

UPCYCLING OF RENOVATIE VAN JE ONTVANGSTBALIE

De frontdesk in een ontvangstruimte is vaak maatwerk. Past precies in de ruimte en heeft ook veel geld gekost. Het kan zijn dat deze wat is versleten of qua look en kleur niet meer aansluit bij de huidige tijd. Sizo kan met renovatiefolie een meubelstuk, en dus ook een balie, er weer als nieuw uit laten zien. De mogelijkheden zijn enorm, van een geborstelde rvs-look, luxe houtsoorten tot felle kleuren of speciaal ontworpen kleuren. Mat of glanzend of zelfs metallic. Je fantasie is de beperkende factor. In het Sizo Signlab zijn alle stalen te beoordelen, we ontvangen je graag of we komen bij je langs met samples.

Tip: Niet alleen meubels kunnen een tweede leven krijgen. Ook binnendeuren of scheidingwanden kunnen we van een metamorfose voorzien.

SKYLIGHT PLAFOND

Ontbreekt (voldoende) daglicht in je ontvangstruimte en heb je een systeemplafond?

Een Sizo Skylight genereert een directe metamorfose. Het Sizo Skylight systeem geeft een impressie van helder daglicht. Een donkere, onaantrekkelijke hoek wordt zo een aantrekkelijke ruimte. Sizo maakt de Skylights op maat en de afbeelding wordt naar wens aangepast.

Tip: Doe ludiek en laat een klein reclamevliegtuigje overvliegen met de naam van de organisatie aan de sleep.

EERSTE KENNISMAKING

De ontvangsthal is het visitekaartje van het bedrijf.

Rustig voorbereiden

Klanten kunnen in alle rust voorbereiden op de meeting.

GESPREK STARTER

In deze ruimte begint het gesprek met je afspraak.

Van het begin tot nu

Toon de geschiedenis van je bedrijf.

Eerste Indruk BIJ HET ONTVANGEN

De enige kans om de eerste indruk te maken is bij het front office. Zorg dat die aansluit bij je organisatie.

Interessant!

Wek met je uitstraling en aankleding van je lobby interesse voor je bedrijf.

Rust en ruimte

Creëer in je ontvangsthal door middel van akoestische oplossingen en inrichting ruimte voor korte gesprekken.

Heritage

Heeft je organisatie een interessante geschiedenis. De ontvang lobby is DE plaats om de historie van het bedrijf te delen.

Leave a comment

nl_NL_formalDutch